top of page
Search

אבא עושה שירים



מה קוראות ילדות נבונות? את ספר השירים של מאיר ויזלטיר לילדים.



המשורר מאיר ויזלטיר, חתן פרס ישראל לשירה, כתב לשתי בנותיו, שהיו קטנות והיום הן כבר אמהות לילדים, את השירים בספר “שירים לילדות נבונות”.


“הנה לפניכם ספר לילדות חכמות, שאוהבות שירים מצחיקים, מעניינים ולפעמים גם משונים – וגם לילדים נבונים, שישמחו להכיר את שירי הילדים היפים של מאיר ויזלטיר” נכתב על גבי הכריכה. הוצאת הספרים “אחוזת בית” הרימה את הכפפה והוציאה לאור את השירים, שנכתבו לפני שנים רבות. את השירים מלווים איוריה של הציירת זויה צ’רקסקי – נאדי, שתערוכת יחיד שלה מוצגת בימים אלו במוזיאון ישראל.


בהקדמה לספר כותב ויזלטיר במילים מתנגנות ונוגעות ללב: “היה היה, לא פעם אחת אלא דווקא הרבה פעמים, שישבתי עם הבנות הקטנות שלי, כשעוד היו קטנות, קודם זאת היתה קטנה, ואחר כך זאת, לא בבת אחת, וגם כשעדיין היו קטנות כבר היו ממש נבונות, מאד נבונות אפילו – וכך ישבנו ביום או בערב, ועשיתי להן שירים חדשים כדי להנעים לכולנו את השעה הבאה, כדי שתתמלא במשהו יפה, ונהיה ביחד, ולשעמום לא ישאר שום מקום להידחק ולהתמקם שם בינינו”.


יש בספר שירים על געגוע כמו “הלך לו החתול שלי”: עזוב, בסך הכול חתול / אומרים החברים / תיגש אל השכנה ממול / יש לה שלושה גורים”.


יש שירים על היתקעות ופחד לזוז מן המקום וחשש משינויים, כמו “בראש העץ עמד ציפור”.

השיר “הברוש והשיח” מספר על ויכוח סרק בין עץ לשיח בשאלה מי מהם רץ יותר מהר…

בשיר “במקום ציור” מתואר מי שגדל והיה למשורר על אף שכולם אמרו לו כשהיה ילד שהוא יהיה צייר:      “מה שאמרו לא בא בדיוק, / לא בדיוק, אבל משהו בא”…  ובבית המסיים את השיר הוא מסביר: “אבל הדברים באים כמו שבאים, /  כמו שבאים ולא יותר. / ואבא שלך עושה במילים / ומה שאוהב לא יכול לצייר / עושה מילים, ולא יותר”.


רבים מן השירים בספר מחורזים וכולם מתנגנים. יש בהם הומור, חמלה, ומתן ביטוי לרגשות כמו אכזבה, געגוע ותסכול. הכל כתוב באופן מכבד, לא ילדותי, לא מתחסד ולא דידקטי.


לשון הספר גבוהה, עשירה ומעשירה, וניתן למצוא בשירים מילים וביטויים כמו: מרגיש כמו שבר כלי, דרוך, אריה יצא מסובכו, שצף וקצף, גדר כלונסאות, זיק תקווה, פוחז ועוד. תענוג אמיתי.


האיורים של זויה צ’רקסקי – נאדי מצוינים ומוסיפים לאווירה הפיוטית של השירים.


מומלץ לגילאי ארבע עד שש.


שירים לילדות נבונות   כתב: מאיר ויזלטיר   איירה: זויה צ’רקסקי – נאדי    הוצאת אחוזת בית.

.

10 views0 comments

Recent Posts

See All

דוב טוב הכול טוב

דוב פדינגטון 2 – חוויה קסומה לכל המשפחה. הסרט המקסים “הדוב פדינגטון 2″ הוא המשך לסרט הראשון. פדינגטון מתגורר בביתה של משפחת בראון ומרוצה מאד מחייו. כולם אוהבים אותו, כולל שכניו לרחוב שנשבו בקסמיו. תחי

bottom of page