top of page
Search

קסם שנשאר – תאטרון לילדים ולאלו שהיו ילדים



כמי שמחוברת לעולם הילדים לא ויתרתי על ההזדמנות לבקר היום בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים. הפסטיבל יציג בחול המועד מבחר גדול של הצגות, חלקן הפקות מקור שהופקו במיוחד לפסטיבל ומוצגות בו בבכורה עולמית, ואחרות מתאטראות ילדים אחרים. בצד ההצגות באולמות יש גם מופעי רחוב ללא תשלום.

צפיתי היום בחזרה הגנרלית של שתיים מן ההצגות. התגובות באולם העידו על כך שגם הילדים וגם ההורים לא הצטערו על שהגיעו


דוט והקנגורו

הצגה של תיאטרון באר שבע, הצגה קומית שנכתבה על ידי תמר לוין בעקבות ספרה של את’ל פדלי. שחקנים: דני שפיאר, גיל פישמן, תמר מלאכי, תמר לוין ושחף ברגר.

ההצגה היא מסע קסום ביער, מסע של התבגרות, אהבה, חברות ועזרה.

דוט היא ילדה המנסה להפגין עצמאות ויוצאת מהבית כדי לקטוף עשב לארנבות שלה, למרות שהוריה אסרו עליה ללכת. היא כמובן הולכת לאיבוד ביער, ומי שמוצאת אותה היא אימא קנגורו. הן זקוקות אחת לשניה וביחד הן מחפשות את הדרך הביתה.

האם יגיעו ומתי ואת מי יפגשו בדרך? ארמוז שיהיו מפגשים מעניינים

דוט תלמד להכיר את העולם שמסביב והילדים ייהנו מחוויה של צחוק ומתח.

ההצגה משלבת בהצלחה בין שחקנים ובובות מקסימות. הדיאלוג שנון והמשחק טוב וכך גם המוסיקה. ההצגה מיועדת לגילאי שלוש עד שמונה.

הילדים מחאו כפיים בהתלהבות לאורך ההצגה… נהניתי.


אליק בליק

כתבה: שימרית ידין, ביימה: שלי מורנו. שחקנים: עדנה בליליוס, רוני דותן, אנאל בלומנטל, ענבל רז וליאור חסון. מוסיקה: עמרי דגן.

אליק בליק - הצגה ליצנית ללא מילים ובמרכזה מערכת יחסים מרגשת בין אב לבנו.

האב, איש אפור בעיר אפורה, מנסה לחנך ולגדל את בנו לחיים של שגרה יומיומית שעיקרה נשיאה בעול והליכה במסלול קבוע וללא שינויים. הבן מגלה אשה צבעונית שהיא עץ ונגן כינור השרים להנאתם. הצבעים והשירים מרתקים אותו והוא רוצה לשוב אליהם ולקרב גם את אביו אל העולם החדש שגילה, אך לאב קשה להשתנות ולהתנתק מן השגרה האפרורית של חייו. התיאורים של החיים האפורים והמשעממים מצד אחד ושל הצבע, התנועה והמוסיקה מצד שני עוררו בקהל צחוק ונגעו ללב.

ההצגה מיוחדת וכל השחקנים וגם הנגן מצוינים. היא מוגדרת לגילאי ארבע ומעלה אך תתאים לכל המשפחה. ילדי הגן יתקשו, מן הסתם, להבין את המשמעות, אך הם ייהנו מן הצלילים ומן התנועות ויצחקו, הבוגרים יותר יוכלו להבין את הסיפור.

בסיום ההצגה הקהל עמד על רגליו, ילדים והורים, והריע לשחקנים במשך דקות ארוכות.

מרגש ומצחיק. מומלץ!

1 view0 comments

Recent Posts

See All

דוב טוב הכול טוב

דוב פדינגטון 2 – חוויה קסומה לכל המשפחה. הסרט המקסים “הדוב פדינגטון 2″ הוא המשך לסרט הראשון. פדינגטון מתגורר בביתה של משפחת בראון ומרוצה מאד מחייו. כולם אוהבים אותו, כולל שכניו לרחוב שנשבו בקסמיו. תחי

bottom of page